PAKTUM
Mi a pénzügyi asszisztens feladata?
A pénzügyi asszisztens fő feladata a társaságnál működő pénzügyes csoport támogatása, főként adminisztratív oldalról. Függően attól, hogy mekkora nagyságú szervezetről beszélünk, a pénzügyi asszisztens tartozhat közvetlenül a pénzügyi vezető alá is a hierarchiában, de például az is elképzelhető, hogy a cég könyvelőjének a beosztottja.
A feladatokat - a teljesség igénye nélkül - az alábbi listában sorolta fel a Grafton Recruitment - a munkakör leírását a cég szakértői készítették.
- bejövő (szállítói) számlák érkeztetése, iktatatása
- számla-megfelelőség ellenőrzése (formai, tartalmi követelmények)
- számlák szkennelése, másolása, lefűzése
- számlák igazoltatása
- adatrögzítés (pl. számlák adatainak rögzítése saját vagy valamilyen ERP rendszerben)
- dossziék vezetése, karbantartása
- számlák átadása/továbbítása a könyvelő felé
- utalások rögzítése (pl. banki terminálban)
- számlák (vevői számlák kiállítása)
Fontos, hogy egy jó pénzügyi asszisztens legalább az alább készségekkel/képességekkel/tudással rendelkezzen:
- monotonitás tűrés
- csapatban való közös munka
- precizitás
- alapfüggvények ismerete excelben
- számok szeretete
- alkalmankénti többletmunkához, munkamennyiség változásához való alkalmazkodás
Forrás: HR Portál